proiect de hotarare aprobarea concesionării prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp

29 February 2024

 

JUDEŢUL BRAŞOV

COMUNA DRĂGUȘ DRĂGUŞ

Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601

e-mail primariadragus@yahoo.com

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

22/29.02.2024

PROIECT DE HOTĂRÂRE

 

 

privind aprobarea concesionării prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp, înscris în CF nr. 100195 Drăguș, proprietate privată a comunei Drăguș

 

Consiliul Local al comunei Drăguș, județul Brașov întrunit în ședința ordinară de lucru;

Având în vedere:

- referatul de aprobare nr. 54/10.01.2024 al primarului comunei Drăguș;

- raportul nr. 55/10.01.2024 al compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Drăguș;

- avizul  comisiei de specialitate din cadrul consiliului local Drăguș;

- Raportul de evaluare al terenului, întocmit de evaluator Dobrilă Liliana, atestat ANEVAR și înregistrat cu nr. 3031/23.10.2023.

            În conformitate cu prevederile:

-   art. 858, 866, 871-873 din Codul Civil;

- art. 303 alin. 1, alin. 5, art. 308 alin. 1, alin. 4, art. 309 – 330, art. 362 alin. 1, alin. 3 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

- Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare;

În temeiul prevederilor art. 129,alin. 2, lit. c),  alin.6, lit. b), art. 139, alin. 3, lit. g), art.196 alin. 1, lit. a) din Ordonanța de Urgență 57/2019 privind administrația publică locală, cu modificările și completările ulterioare;

 

HOTĂRĂȘTE:

 

 

Art.1. Se însușește Raportul de evaluare al terenului în suprafață de 2000 mp, înscris în CF nr. 100195 Drăguș, nr. cadastral 100195, întocmit de evaluator Dobrilă Liliana, atestat ANEVAR, conform anexei nr. 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art.2. (1) Se aprobă concesionarea prin licitație publică in conditiile legii, a imobilului – teren, aflat in domeniul public al comunei Dragus,  în suprafață totala de 2000 mp,  înscris în CF nr. 100195 Drăguș, avand nr. Cadastral 100195.

(2) Se stabileste nivelul  redeventei minime 2,98 lei/ mp/an, echivalentul a 0,6 Euro/mp- 1 euro =4,9654 lei (de 5960 lei/an), calculata conform legii, avand in vedere Raportul de evaluare.

 

Art.3. Se aprobă studiul de oportunitate privind concesionarea prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață totala de 2000 mp, înscris în CF nr.  100195  Drăguș, conform anexei nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art.4. Se aprobă caietul de sarcini privind concesionarea prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp, înscris în CF nr. 100195 Drăguș, conform anexei nr. 3 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art.5. Se aprobă documentația de atribuire privind concesionarea prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp, înscris în CF nr. 100195  Drăguș, conform anexei nr. 4 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

Art.6. Se împuternicește primarul comunei Drăguș, domnul Greavu Cornel în vederea semnării contractului de concesiune.

 

Art.7. Prevederile prezentei hotărâri vor fi duse la îndeplinire de către primarul comunei Drăguș.

 

 

 

 

 

Inițiator,                                                                               Contrasemneaza,

Primar,                                                                          Secretar general al comunei Drăguș,

Cornel Greavu                                                                           Camelia-Maria Rusu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                    Anexa nr. 2 la HCL nr. …./...............2024

 

STUDIU DE OPORTUNITATE

privind aprobarea concesionării prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp, înscris în CF nr. 100195, proprietate privata a comunei Drăguș, situat in extravilanul localitatii Dragus, jud. Brasov

 

 

1. Obiectul propunerii de concesionare

Propunerea de concesionare este motivată de posibilitatea dezvolătii zonei turistice a comunei Drăguș

2. Descrierea obiectului concesiunii

Terenul care face obiectul prezentului studiu de oportunitate este proprietatea privata a Comunei Drăguș și se află în administrarea Consiliului Local.

Terenul este în suprafață de 2000 mp, categoria de folosință pasune-extravilan, înscris în CF 100195.

Terenul este amplasat în extravilanul comunei Drăguș, în zona turistca Dragus, in apropriere de partia Dragus si DJ 102G.

Terenul precizat este evaluat ca fiind un teren care se pretează dezvoltării imobiliare pe baza unui PUZ aprobat, în domeniul agrement, turism.

În ceea ce privește poziționarea față de utilități, terenul este amplasat in zona unde este in implementare proiectul de apa canal .

Terenul este liber de sarcini.

2. Motivarea concesionării

Motive de ordin economico-financiar

Concesionarea terenului constituie o sursa de venituri pentru bugetul local, prin plata unei redevențe stabilită prin licitație publică. De asemenea, viitorul concesionar va genera o sursa de venituri prin plata impozitelor și taxelor locale, precum și a activităţilor ce urmează a se desfăşura pe parcursul derulării concesiunii.

De asemenea se are în vedere exploatarea eficientă a terenului, precum și completarea nivelului de dezvoltare și modernizare al zonei.

Motive de ordin social.

Se are în vedere crearea de noi locuri de muncă și folosirea forței de muncă din zonă.

Motive de mediu

Îmbunătățirea factorilor de mediu și a microclimatului din zonă prin amenajarea, întreținerea terenului și a utilităților.

 

3. Modalitatea de acordare a concesiunii

Contractul de concesiune va fi atribuit prin licitație publică, în conformitate cu prevederile legale  în vigoare.

4. Durata concesiunii.

Durata propusă pentru concesiune este de 25 de ani, cu posibilitatea prelungirii pe o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata sa inițială, prin  acordul părților.

5. Redevența.

Valoarea finală a redevenței va fi stabilită în urma procedurii de licitație publică, așa cum prevede legislația specifică privind regimul contractelor de concesiune.

Nivelul minim al redevenței.

Nivelul minim al redevenței  este de  496,54 lei/luna, echivalentul a 100 Euro/luna.    

Valoarea minimă de piață a redevenței  este de 149.000 lei/ 25 ani , echivalentul a 30.000 euro (15 euro/mp).

Redevența anuală minimă, corespunzătoare unei durate de concesiune de 25 de ani este de 5960 lei/an.

Redevența a fost stabilită Consilioul local Dragus avand la baza raportului de evaluare întocmit de către evaluator atestat ANEVAR Dobrilă Liliana la data de 16.10.2023  având în vedere încadrarea terenului în extravilanul localității.

 Redevența va fi modificată în condițiile includerii în intravilanul localității, ocazie cu care se va proceda la întocmirea unui nou raport de evaluare.

 Redeventa se va indexa anual cu indicele de inflație.

Concedentul va emite factura către concesionar, acesta din urmă având obligaţia de achita redevenţa aferentă terenului concesionat, sustragerea de la plata acesteia va atrage după sine penalităţi sau chiar rezilierea contractului, conform detaliilor ce vor fi incluse în contractul de concesiune.

6. Caracteristicile investiției

Investiţia se va realiza în baza şi în condiţiile Planului Urbanistic Zonal, aprobat prin Horărârea Consiliului Local al comunei Drăguș, respectiv în conformitate cu prevederile Autorizaţiei de construire emisă.

Termenul de obţinere a Autorizaţiei de construcţie este de cel mult 12 luni, de la data intrării în vigoare a Contractului de concesiune, sub sancţiunea de reziliere unilaterală a Contractului de concesiune și predarea terenului liber de sarcini.

 Termenul de finalizare a lucrărilor de construcţie este de max. 24 luni de la data emiterii Autorizaţiei de construcţie.

Concesionarul va obţine toate avizele si acordurile necesare realizării investiţiei şi desfăşurării activităţii, toate taxele comunale intrând în sarcina concesionarului.

7.Condiții de mediu

Se va respecta cu strictețe legislația în vigoare privind protecția mediului.

Concesionarul va respecta toate condițiile de mediu impuse de autoritățile în domeniu, pe perioada de existență a contractului de concesiune. Contractul de concesiune transferă viitorului concesionar responsabilitatea cu privire la respectarea clauzelor de protecție a mediului, printre care cele mai importante sunt :

- utilizarea durabilă și eficientă a resurselor naturale din zonă;

- gestionarea eficientă a deșeurilor, în colaborare cu autoritățile locale;

- asigurarea măsurilor de prevenire a poluărilor accidentale ale solului și apelor subterane și de suprafață.

8. Investiții și modernizări.

Orice lucrare de amenajare și reabilitare a terenului va fi executată de concesionar prin cheltuiala proprie, fără a crea sarcini în seama concedentului.

9. Avize obligatorii.

Imobilul-teren nu este încadrat în infrastructura sistemului național de apărare, așadar, nu este necesară obținerea avizului Oficiului Central de Stat pentru Probleme Speciale și al Statului Major General.

10. Avizul obligatoriu al structurii de administratre/custodelui ariei naturale protejate

Imobilul-obiect al concesiunii  este situat în interiorul unei arii naturale protejate, motiv pentru care se vor respecta conditiile din  avizului structurii de administrare/custodelui ariei naturale protejate nr. 732/stbv/08.12.2023

 

 

 

 

Presedinte de sedinta,                                                     Contrasemnează

Fogoros Ioan Viorel                                              Secretar general UAT, Rusu Camelia Maria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                Anexa nr. 3 la HCL nr. …../2024

CAIET DE SARCINI

 

privind  concesionarea prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp, înscris în CF nr. 100195, proprietate privata a comunei Drăguș, situat in extravilanul localitatii Dragus, jud. Brasov

 

 

 

I. INFORMAȚII GENERALE PRIVIND OBIECTUL CONCESIUNII

Propunerea de concesionare este motivată de posibilitatea dezvolătii zonei turistice a comunei Drăguș

 

1.      Descrierea și identificarea bunului care urmează să fie concesionat

Terenul care face obiectul prezentului studiu de oportunitate este proprietatea publica a Comunei Drăguș și se află în administrarea Consiliului Local.

Terenul este în suprafață de 2000 mp, categoria de folosință pasune -extravilan, înscris în CF 100195 Drăguș, jud. Brasov.

Terenul este amplasat la marginea intravilanului comunei Drăguș.

Terenul precizat este evaluat ca fiind un teren care se pretează dezvoltării imobiliare pe baza unui PUZ aprobat, în domeniul agrement, turism.

În ceea ce privește poziționarea față de utilități, terenul este amplasat in zona unde este in implementare proiectul de apa canal.

Terenul este liber de sarcini.

2.      Destinația bunurilor care fac obiectul concesiunii

Destinația terenului care urmează să fie concesionat este realizarea de activități turistice, agrement, recreative. Alte activități (industriale, agricole, de producție) sunt interzise.

3.      Condițiile de exploatare a concesiunii și obiectivele de ordin economic, financiar, social și de mediu urmărite de către concedent privind exploatarea eficace a bunurilor care fac obiectul concesiunii

Motive de ordin economico-financiar

Concesionarea terenului constituie o sursa de venituri pentru bugetul local, prin plata unei redevențe stabilită prin licitație publică. De asemenea, viitorul concesionar va genera o sursa de venituri prin plata impozitelor și taxelor locale, precum și a activităţilor ce urmează a se desfăşura pe parcursul derulării concesiunii.

De asemenea se are în vedere exploatarea eficientă a terenului, precum și completarea nivelului de dezvoltare și modernizare al zonei.

Motive de ordin social

Se are în vedere crearea de noi locuri de muncă și folosirea forței de muncă din zonă.

Motive de mediu

Îmbunătățirea factorilor de mediu și a microclimatului din zonă prin amenajarea, întreținerea terenului și a utilităților.

 

II. CONDIȚII GENERALE ALE CONCESIUNII

1.      Regimul bunurilor proprii, respectiv bunurile utilizate de concesionar în derularea concesiunii

Concesionarul poate efectua orice acte materiale sau juridice necesare pentru a asigura exploatarea bunului. Cu toate acestea, sub sancțiunea nulității absolute, concesionarul nu poate înstrăina și nici greva bunul dat în concesiune sau, după caz, bunurile destinate ori rezultate din realizarea concesiunii și care trebuie, potrivit legii să fie predate concedentului la încetarea, din orice motive a concesiunii. În toate cazurile, exercitarea dreptului de concersiune este supusă controlului din partea concedentului, în condițiile legii și ale contractului de concesiune.

 

2.      Obligațiile privind protecția mediului, stabilite conform legislației în vigoare

Concesionarul este responsabil pentru respectarea prevederilor legale privind protecția mediului, stabilite conform legislației în vigoare.

 

3.      Obligativitatea asigurării exploatării în regim de continuitate și permanență

Concesionarul este obligat să asigure exploatarea în regim de continuitate și permanență a bunului concesionat.

 

4. Interdicția subconcesionării bunului concesionat

Este interzisă subconcesionarea bunului concesionat.

 

5. Condiţiile în care concesionarul poate închiria bunul concesionat pe durata concesiunii

Nu este cazul.

 

6. Durata concesiunii

Durata propusă pentru concesiune este de 25 de ani, cu posibilitatea prelungirii pe o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata sa inițială, prin  acordul părților.

 

7. Redevența minimă și modul de calcul al acesteia

Nivelul minim al redevenței  este de 74,481 lei mp/25 ani, echivalentul a 15 Euro/mp/25 ani- 1 euro =4,9654 lei.    

Valoarea minimă de piață a redevenței (rotunjit) este de 149.000  (74,481 lei/mp x 2000 mp) lei/25 ani echivalent a 30.000 (2000 mp x 15 euro) euro/25 ani sau echivalentul a 1200 euro/an (30.000 euro/25 ani : 25 ani  ) , 100/euro/luna (1200 euro/an : 12 luni).

Redevența anuală minimă, corespunzătoare unei durate de concesiune de 25 de ani este de 5960 (149.000 lei : 25 ani) lei/an ,  497 lei/luna( 5960 lei/an : 12 luni) rotunjit.

Redevența a fost stabilită de Consiliul local avand la baza raportului de evaluare întocmit de către evaluator atestat ANEVAR Dobrilă Liliana la data de 16.10.2023 având în vedere încadrarea terenului în extravilanul localității.

 Redevența va fi modificată în condițiile includerii în intravilanul localității, ocazie cu care se va proceda la întocmirea unui nou raport de evaluare.

 

8. Natura și cuantumul garanțiilor solicitate de concedent

Taxa de participare la licitație este de 100 lei.

 

9. Condiţiile speciale impuse de natura bunurilor ce fac obiectul concesiunii, cum sunt: protejarea secretului de stat, materiale cu regim special, condiţii de siguranţă în exploatare, condiţii privind folosirea şi conservarea patrimoniului sau cele privind protejarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural , după caz, protecţia mediului, protecţia muncii, condiţii impuse de acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte

Nu sunt

 

III. CONDIȚIILE DE VALABILITATE PE CARE TREBUIE SĂ LE ÎNDEPLINEASCĂ OFERTELE

Ofertele se redactează în limba română.

Ofertele se depun la sediul concedentului sau la locul precizat în anunţul de licitaţie, în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior, care se înregistrează de concedent, în ordinea primirii lor, în registrul Oferte, precizându-se data şi ora.

Pe plicul exterior se va indica obiectul concesiunii pentru care este depusă oferta. Plicul exterior va trebui să conţină:

a) o fisa cu informatii privind ofertantul si o declaratie de participare semnata de ofertant fără îngroșări, ștersături sau modificări;

b) certificat de inmatriculare la ORC

c) certificat constatator emis de ORC

d) certificat fiscal privind achitarea obligatiilor de plata fata de bugetul local, care să certifice faptul că societatea nu figurează cu sume restante;

e) certificat fiscal privind achitarea obligatiilor de plata fata de bugetul de stat, care să certifice faptul că societatea nu figurează cu sume restante;

f) declaratie pe propria raspundere ca nu este in procedura de reorganizare, lichidare judiciara sau faliment;

Nota: certificatele fiscale, certificatele ORC trebuie sa fie valabile la data depunerii documentatiei.

g) acte doveditoare privind achitarea caietului de sarcini, a taxei de participare si a garantiei de participare la licitatie

h) imputernicire pentru reprezentantul societatii, daca nu este reprezentantul legal al acestuia

i) declaratie proprie care sa cuprinda adresa – email-ul unde doreste sa i se comunice rezultatele procedurii sau alte documente (clarificari etc)

 

Pe plicul interior, care conţine oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum şi domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz.

 

Oferta va fi depusă într-un număr de  2 exemplare  de către concedent şi prevăzut în anunţul de licitaţie. Fiecare exemplar al ofertei trebuie să fie semnat de către ofertant.

Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă.

Oferta are caracter obligatoriu, din punct de vedere al conţinutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de concedent.

Persoana interesată are obligaţia de a depune oferta la adresa şi până la data-limită pentru depunere, stabilite în anunţul procedurii.

Riscurile legate de transmiterea ofertei, forţa majoră, cad în sarcina persoanei interesate.

Oferta depusă la o altă adresă a concedentului decât cea stabilită sau după expirarea datei-limită pentru depunere se returnează nedeschisă.

Conţinutul ofertelor trebuie să rămână in plic până la data stabilită pentru deschiderea acestora, concedentul urmând a lua cunoştinţă de conţinutul respectivelor oferte numai după această data.

Procedura de licitație se poate desfășura numai dacă, în urma publicării anunțului de licitație au fost depuse cel puțin două oferte valabile.

 

IV. CLAUZE REFERITOARE LA ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE CONCESIUNE

Contractul de concesiune încetează în următoarelec situații:

    a) la expirarea duratei stabilite în contractul de concesiune, în măsura în care părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia în condiţiile prevăzute de lege;

     b) în cazul în care interesul national sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către concedent;

    c) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin reziliere de către concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului;

    d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin reziliere de către concesionar;

    e) la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a bunului concesionat sau în cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri;

     f)  alte clauze de încetare a contractului de concesiune, fără a adduce atingere clauzelor și condițiilor reglementate de lege.

            La încetarea din orice cauza a contractului de concesiune, bunurile care au fost utilizate de concesionar în derularea concesiunii vor fi repartizate după cum urmează:

a) bunuri de retur

b) bunuri proprii.

 

 

 

 

 

Presedinte de sedinta,                                                                             Contrasemnează                                                                Secretar general UAT, Rusu Camelia Maria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                Anexa nr. 4 la HCL NR. ............./2022

 

DOCUMENTAȚIA DE ATRIBUIRE

 

a)      Informaţii generale privind concedentul, precum: denumirea, codul de identificare, adresa, datele de contact, persoana de contact;

UAT Comuna Drăguș, CUI , comuna Drăguș, str. Principală, nr. 42, județul Brașov, tel. 0268249618, e-mail primariadragus@yahoo.co, persoana de contact: Jurcovan Nicolae

 

b) Instucțiuni privind organizarea și desfășurarea procedurii de concesionare

Licitația  se inițiază prin publicarea unui anunț de licitație de către concedent în Monitorul Oficial al României, Partea a VI-a, într-un cotidian de circulaţie naţională şi într-unul de circulaţie locală, pe pagina sa de internet ori prin alte medii ori canale publice de comunicaţii electronice.

Anunţul de licitaţie se întocmeşte după aprobarea documentaţiei de atribuire de către concedent şi trebuie să cuprindă cel puţin următoarele elemente:

    a) informaţii generale privind concedentul, precum: denumirea, codul de identificare, adresa, datele de contact, persoana de contact;

    b) informaţii generale privind obiectul concesiunii, în special descrierea şi identificarea bunului care urmează să fie concesionat;

    c) informaţii privind documentaţia de atribuire: modalitatea sau modalităţile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentaţiei de atribuire; denumirea şi datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obţine un exemplar din documentaţia de atribuire; costul şi condiţiile de plată pentru obţinerea documentaţiei de atribuire, unde este cazul; data-limită pentru solicitarea clarificărilor;

    d) informaţii privind ofertele: data-limită de depunere a ofertelor; adresa la care trebuie depuse ofertele; numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă;

    e) data şi locul la care se va desfăşura şedinţa publică de deschidere a ofertelor;

    f) instanţa competentă în soluţionarea litigiilor apărute şi termenele pentru sesizarea instanţei;

    g) data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării.

    Anunţul de licitaţie se trimite spre publicare cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de data-limită pentru depunerea ofertelor.

    Persoana interesată are dreptul de a solicita şi de a obţine documentaţia de atribuire.

    Concedentul are obligaţia de a pune documentaţia de atribuire la dispoziţia persoanei interesate cât mai repede posibil, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească 5 zile lucrătoare de la primirea unei solicitări din partea acesteia.

    Persoana interesată are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire.

    Concedentul are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească 5 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări.

Concedentul are obligaţia de a transmite răspunsurile însoţite de întrebările aferente către toate persoanele interesate care au obţinut, în condiţiile prezentei secţiuni, documentaţia de atribuire, luând măsuri pentru a nu dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificările respective.

Concedentul are obligaţia de a transmite răspunsul la orice clarificare cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data-limită pentru depunerea ofertelor.

  Procedura de licitaţie se poate desfăşura numai dacă în urma publicării anunţului de licitaţie au fost depuse cel puţin două oferte valabile.

În cazul în care în urma publicării anunţului de licitaţie nu au fost depuse cel puţin două oferte valabile, concedentul este obligat să anuleze procedura şi să organizeze o nouă licitaţie.

    În cazul organizării unei noi licitaţii, procedura este valabilă în situaţia în care a fost depusă cel puţin o ofertă valabilă.

 

c) caietul de sarcini

I. INFORMAȚII GENERALE PRIVIND OBIECTUL CONCESIUNII

Propunerea de concesionare este motivată de posibilitatea dezvolătii zonei turistice a comunei Drăguș

 

1.      Descrierea și identificarea bunurlui care urmează să fie concesionat

Terenul care face obiectul prezentului studiu de oportunitate este proprietatea privata a Comunei Drăguș și se află în administrarea Consiliului Local.

Terenul este în suprafață de 2000 mp, categoria de folosință pasune-extravilan, înscris în CF 100195, parcela 4532/5.

Terenul este amplasat la marginea intravilanului comunei Drăguș .

Terenul precizat este evaluat ca fiind un teren care se pretează dezvoltării imobiliare pe baza unui PUZ aprobat, în domeniul agrement, turism.

În ceea ce privește poziționarea față de utilități, terenul este amplasat in aproprierea de reateaua de apa potabila si canalizare .

 

Terenul este liber de sarcini.

2.      Destinația bunurilor care fac obiectul concesiunii

Destinația terenului care urmează să fie concesionat este realizarea de activități turistice, agrement, recreative. Alte activități (industriale, agricole, de producție) sunt interzise.

3.      Condițiile de exploatare a concesiunii și obiectivele de ordin economic, financiar, social și de mediu urmărite de către concedent privind exploatarea eficace a bunurilor care fac obiectul concesiunii

Motive de ordin economico-financiar

Concesionarea terenului constituie o sursa de venituri pentru bugetul local, prin plata unei redevențe stabilită prin licitație publică. De asemenea, viitorul concesionar va genera o sursa de venituri prin plata impozitelor și taxelor locale ,precum și a activităţilor ce urmează a se desfăşura pe parcursul derulării concesiunii.

De asemenea se are în vedere exploatarea eficientă a terenului, precum și completarea nivelului de dezvoltare și modernizare al zonei.

 

Motive de ordin social.

Se are în vedere crearea de noi locuri de muncă și folosirea forței de muncă din zonă.

 

Motive de mediu

Îmbunătățirea factorilor de mediu și a microclimatului din zonă prin amenajarea, întreținerea terenului și a utilităților.

 

II. CONDIȚII GENERALE ALE CONCESIUNII

1.      Regimul bunurilor proprii, respectiv bunurile utilizate de concesionar în derularea concesiunii

Concesionarul poate efectua orice acte materiale sau juridice necesare pentru a asigura exploatarea bunului. Cu toate acestea, sub sancțiunea nulității absolute, concesionarul nu poate înstrăina și nici greva bunul dat în concesiune sau, după caz, bunurile destinate ori rezultate din realizarea concesiunii și care trebuie, potrivit legii să fie predate concedentului la încetarea, din orice motive a concesiunii. În toate cazurile, exercitarea dreptului de concersiune este supusă controlului din partea concedentului, în condițiile legii și ale contractului de concesiune.

2.      Obligațiile privind protecția mediului, stabilite conform legislației în vigoare

Concesionarul este responsabil pentru respectarea prevederilor legale privind protecția mediului, stabilite conform legislației în vigoare.

 

3.      Obligativitatea asigurării exploatării în regim de continuitate și permanență

Concesionarul este obligat să asigure exploatarea în regim de continuitate și permanență a bunului concesionat.

 

4. Interdicția subconcesionării bunului concesionat

Este interzisă subconcesionarea bunului concesionat.

 

5. Condiţiile în care concesionarul poate închiria bunul concesionat pe durata concesiunii

Nu este cazul.

 

6. Durata concesiunii

Durata propusă pentru concesiune este de 25 de ani, cu posibilitatea prelungirii pe o perioadă egală cu cel mult jumătate din durata sa inițială, prin  acordul părților.

 

7. Redevența minimă și modul de calcul al acesteia

Nivelul minim al redevenței  este de 74,481 lei mp/25 ani, echivalentul a 15 Euro/mp/25 ani- 1 euro =4,9654 lei.    

Valoarea minimă de piață a redevenței (rotunjit) este de 149.000  (74,481 lei/mp x 2000 mp) lei/25 ani echivalent a 30.000 (2000 mp x 15 euro) euro/25 ani sau echivalentul a 1200 euro/an (30.000 euro/25 ani : 25 ani  ) , 100/euro/luna (1200 euro/an : 12 luni).

Redevența anuală minimă, corespunzătoare unei durate de concesiune de 25 de ani este de 5960 (149.000 lei : 25 ani) lei/an ,  497 lei/luna( 5960 lei/an : 12 luni) rotunjit.

Redevența a fost stabilită de Consiliul local avand la baza raportului de evaluare întocmit de către evaluator atestat ANEVAR Dobrilă Liliana la data de 16.10.2023 având în vedere încadrarea terenului în extravilanul localității.

 Redevența va fi modificată în condițiile includerii în intravilanul localității, ocazie cu care se va proceda la întocmirea unui nou raport de evaluare.

Redevența va fi modificată în condițiile includerii în intravilanul localității, ocazie cu care se va proceda la întocmirea unui nou raport de evaluare.

 

8. Natura și cuantumul garanțiilor solicitate de concedent

Taxa de participare la licitație este de 100 lei.

 

9. Condiţiile speciale impuse de natura bunurilor ce fac obiectul concesiunii, cum sunt: protejarea secretului de stat, materiale cu regim special, condiţii de siguranţă în exploatare, condiţii privind folosirea şi conservarea patrimoniului sau cele privind protejarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural, după caz, protecţia mediului, protecţia muncii, condiţii impuse de acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte

Nu sunt

 

III. CONDIȚIILE DE VALABILITATE PE CARE TREBUIE SĂ LE ÎNDEPLINEASCĂ OFERTELE

Ofertele se redactează în limba română.

Ofertele se depun la sediul concedentului sau la locul precizat în anunţul de licitaţie, în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior, care se înregistrează de concedent, în ordinea primirii lor, în registrul Oferte, precizându-se data şi ora.

Pe plicul exterior se va indica obiectul concesiunii pentru care este depusă oferta. Plicul exterior va trebui să conţină:

a) o fisa cu informatii privind ofertantul si o declaratie de participare semnata de ofertant fără îngroșări, ștersături sau modificări;

b) certificat de inmatriculare la ORC

c) certificat constatator emis de ORC

d) certificat fiscal privind achitarea obligatiilor de plata fata de bugetul local, care să certifice faptul că societatea nu figurează cu sume restante;

e) certificat fiscal privind achitarea obligatiilor de plata fata de bugetul de stat, care să certifice faptul că societatea nu figurează cu sume restante;

f) declaratie pe propria raspundere ca nu este in procedura de reorganizare, lichidare judiciara sau faliment;

Nota: certificatele fiscale, certificatele ORC trebuie sa fie valabile la data depunerii documentatiei.

g) acte doveditoare privind achitarea caietului de sarcini, a taxei de participare si a garantiei de participare la licitatie

h) imputernicire pentru reprezentantul societatii, daca nu este reprezentantul legal al acestuia

i) declaratie proprie care sa cuprinda adresa – email-ul unde doreste sa i se comunice rezultatele procedurii sau alte documente (clarificari etc)

 

Pe plicul interior, care conţine oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum şi domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz.

 

Oferta va fi depusă într-un număr de 2 exemplare  de către concedent şi prevăzut în anunţul de licitaţie. Fiecare exemplar al ofertei trebuie să fie semnat de către ofertant.

Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă.

Oferta are caracter obligatoriu, din punct de vedere al conţinutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de concedent.

Persoana interesată are obligaţia de a depune oferta la adresa şi până la data-limită pentru depunere, stabilite în anunţul procedurii.

Riscurile legate de transmiterea ofertei, forţa majoră, cad în sarcina persoanei interesate.

Oferta depusă la o altă adresă a concedentului decât cea stabilită sau după expirarea datei-limită pentru depunere se returnează nedeschisă.

Conţinutul ofertelor trebuie să rămână  până la data stabilită pentru deschiderea acestora, concedentul urmând a lua cunoştinţă de conţinutul respectivelor oferte numai după această data.

Procedura de licitație se poate desfășura numai dacă, în urma publicării anunțului de licitație au fost depuse cel puțin două oferte valabile.

 

IV. CLAUZE REFERITOARE LA ÎNCETAREA CONTRACTULUI DE CONCESIUNE

 

Contractul de concesiune încetează în următoarele situații:

    a) la expirarea duratei stabilite în contractul de concesiune, în măsura în care părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia în condiţiile prevăzute de lege;

     b) în cazul în care interesul national sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către concedent;

    c) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concesionar, prin reziliere de către concedent, cu plata unei despăgubiri în sarcina concesionarului;

    d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către concedent, prin reziliere de către concesionar;

    e) la dispariţia, dintr-o cauză de forţă majoră, a bunului concesionat sau în cazul imposibilităţii obiective a concesionarului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri;

     f)  alte clauze de încetare a contractului de concesiune, fără a adduce atingere clauzelor și condițiilor reglementate de lege.

            La încetarea din orice cauza a contractului de concesiune, bunurile care au fost utilizate de concesionar în derularea concesiunii vor fi repartizate după cum urmează:

a) bunuri de retur

b) bunuri proprii.

 

d) Instrucțiuni privind modul de elaborare și prezentare a ofertelor

Ofertele se redactează în limba română.

Ofertele se depun la sediul concedentului sau la locul precizat în anunţul de licitaţie, în două plicuri sigilate, unul exterior şi unul interior, care se înregistrează de concedent, în ordinea primirii lor, în registrul Oferte, precizându-se data şi ora.

Pe plicul exterior se va indica obiectul concesiunii pentru care este depusă oferta. Plicul exterior va trebui să conţină:

a) o fisa cu informatii privind ofertantul si o declaratie de participare semnata de ofertant fără îngroșări, ștersături sau modificări;

b) certificat de inmatriculare la ORC

c) certificat constatator emis de ORC

d) certificat fiscal privind achitarea obligatiilor de plata fata de bugetul local, care să certifice faptul că societatea nu figurează cu sume restante;

e) certificat fiscal privind achitarea obligatiilor de plata fata de bugetul de stat, care să certifice faptul că societatea nu figurează cu sume restante;

f) declaratie pe propria raspundere ca nu este in procedura de reorganizare, lichidare judiciara sau faliment;

Nota: certificatele fiscale, certificatele ORC trebuie sa fie valabile la data depunerii documentatiei.

g) acte doveditoare privind achitarea caietului de sarcini, a taxei de participare si a garantiei de participare la licitatie

h) imputernicire pentru reprezentantul societatii, daca nu este reprezentantul legal al acestuia

i) declaratie proprie care sa cuprinda adresa – email-ul unde doreste sa i se comunice rezultatele procedurii sau alte documente (clarificari etc)

 

Pe plicul interior, care conţine oferta propriu-zisă, se înscriu numele sau denumirea ofertantului, precum şi domiciliul sau sediul social al acestuia, după caz.

Oferta va fi depusă într-un număr de exemplare stabilit de către concedent şi prevăzut în anunţul de licitaţie. Fiecare exemplar al ofertei trebuie să fie semnat de către ofertant.

Fiecare participant poate depune doar o singură ofertă.

Oferta are caracter obligatoriu, din punct de vedere al conţinutului, pe toată perioada de valabilitate stabilită de concedent.

Persoana interesată are obligaţia de a depune oferta la adresa şi până la data-limită pentru depunere, stabilite în anunţul procedurii.

Riscurile legate de transmiterea ofertei, inclusiv  forţa majoră, cad în sarcina persoanei interesate.

Oferta depusă la o altă adresă a concedentului decât cea stabilită sau după expirarea datei-limită pentru depunere se returnează nedeschisă.

Conţinutul ofertelor trebuie să rămână confidential până la data stabilită pentru deschiderea acestora, concedentul urmând a lua cunoştinţă de conţinutul respectivelor oferte numai după această data.

Procedura de licitație se poate desfășura numai dacă, în urma publicării anunțului de licitație au fost depuse cel puțin două oferte valabile.

 

e) informaţii detaliate şi complete privind criteriile de atribuire, pentru stabilirea ofertei câştigătoare, precum şi ponderea lor

Criteriile de atribuire a contractului de concesiune de bunuri proprietate publică sunt următoarele:

    a) cel mai mare nivel al redevenţei – 40%

    b) capacitatea economico-financiară a ofertanţilor – 30%

    c) protecţia mediului înconjurător – 20%

    d) condiţii  impuse de natura bunului concesionat – 10%

Ponderea fiecărui criteriu se stabileşte în documentaţia de atribuire şi trebuie să fie proporţională cu importanţa acestuia apreciată din punctul de vedere al asigurării unei utilizări/exploatări rationale şi eficiente economic a bunului concesionat. Ponderea fiecăruia dintre criteriile prevăzute la alin. (1) este de până la 40%, iar suma acestora nu trebuie să depăşească 100%.

    f) instrucţiuni privind modul de utilizare a căilor de atac

   Soluţionarea litigiilor apărute în legătură cu atribuirea, încheierea, executarea, modificarea şi încetarea contractului de concesiune de bunuri proprietate publică, precum şi a celor privind acordarea de despăgubiri se realizează potrivit prevederilor legislaţiei privind contenciosul administrativ.

 

    g) informaţii referitoare la clauzele contractuale obligatorii

Contractul de concesiune de bunuri proprietate publică trebuie să conţină partea reglementară, care cuprinde clauzele prevăzute în caietul de sarcini şi clauzele convenite de părţile contractante, în completarea celor din caietul de sarcini,  obiectivelor concesiunii prevăzute în caietul de sarcini.

    Contractul de concesiune de bunuri proprietate publică va cuprinde drepturile şi obligaţiile concesionarului şi ale concedentului.

     Raporturile contractuale dintre concedent şi concesionar se bazează pe principiul echilibrului financiar al concesiunii între drepturile care îi sunt acordate concesionarului şi obligaţiile care îi sunt impuse.

     Contractul de concesiune de bunuri proprietate publică va cuprinde şi clauze contractuale referitoare la împărţirea responsabilităţilor de mediu între concedent şi concesionar.

      În contractul de concesiune de bunuri proprietate publică trebuie precizate în mod distinct categoriile de bunuri ce vor fi utilizate de concesionar în derularea concesiunii:

    a) bunurile de retur ce revin de plin drept, sunt libere de orice sarcini concedentului la încetarea contractului de concesiune de bunuri proprietate publică. Sunt bunuri de retur bunurile care au făcut obiectul concesiunii, precum şi cele care au rezultat în urma investiţiilor impuse prin caietul de sarcini;

    b) bunurile  care la încetarea contractului de concesiune de bunuri proprietate publică rămân în proprietatea concesionarului. Sunt bunuri proprii bunurile care au aparţinut concesionarului şi au fost utilizate de către acesta pe durata concesiunii.

  Contractul de concesiune de bunuri proprietate publică va fi încheiat în limba română, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

    În cazul în care concesionarul este de o altă naţionalitate sau cetăţenie decât cea română şi dacă părţile considera necesar, contractul de concesiune de bunuri proprietate publică se va putea încheia în patru exemplare, două în limba română şi două într-o altă limbă aleasă de acestea. Astfel, fiecare parte va avea câte un exemplar în limba română şi un exemplar în limba străină în care a fost redactat contractul.

În caz de litigiu, exemplarele în limba română ale contractului prevalează.

 

 

Presedinte de sedinta,                                                     Contrasemnează

                                                                      Secretar general UAT, Rusu Camelia Maria

 

 

 

 

 

 

JUDEŢUL BRAŞOV

COMUNA DRĂGUŞ

Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601

e-mail primariadragus@yahoo.com
 

REFERAT DE APROBARE

Nr. 54/10.01.2024

 

La proiectul de hotărâre privind aprobarea concesionării prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp, înscris în CF nr. 100195 Drăguș, proprietate privată a comunei Drăguș

 

 

În conformitate cu prevederile art. 303 alin. 1, alin. 5, art. 308 alin. 1, alin. 4, art. 309 – 330, art. 362 alin. 1, alin. 3 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – bunurile proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ teritoriale pot fi date în administrare, concesionate ori închiriate.

Conform art. 312 alin. 1 din OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ, concedentul are obligaţia de a atribui contractul de concesiune prin aplicarea procedurii licitaţiei. Concesionarea bunurilor aflate în proprietatea privată a comunei Drăguş constituie o sursă de venituri la bugetul local al comunei, precum şi o modalitate prin care acest teren poate fi pus în valore.

Concesionarea terenului sus menţionat este indicată de următoarele motive;

 

● Motive de ordin economico-financiar : Concesionarea terenului constituie o sursa de venituri pentru bugetul local, prin plata unei redevențe stabilită prin licitație publică. De asemenea, viitorul concesionar va genera o sursa de venituri prin plata impozitelor și taxelor locale, precum și a activităţilor ce urmează a se desfăşura pe parcursul derulării concesiunii.

De asemenea se are în vedere exploatarea eficientă a terenului, precum și completarea nivelului de dezvoltare și modernizare al zonei.

● Motive de ordin social : Se are în vedere crearea de noi locuri de muncă și folosirea forței de muncă din zonă.

● Motive de mediu : Îmbunătățirea factorilor de mediu și a microclimatului din zonă prin amenajarea, întreținerea terenului și a utilităților.

 

Facem menţiunea că acest teren a fost evaluat de către evaluator atestat ANEVAR, evaluare care urmează să fie însuşită prin hotărâre de către consiliul local. Totodată vor fi supuse dezbaterii şi adoptării caietul de sarcini, studiul de oportunitate şi documentaţia de atribuire aferente   concesionării prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp, înscris în CF nr. 100195 Drăguș, proprietate privată a comunei Drăguș.

Faţă de cele mai sus prezentate supun consiliului local Drăguş spre dezbatere şi adoptare proiectul de hotărâre propus.

 

 

Primar

Greavu Cornel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JUDEŢUL BRAŞOV

COMUNA DRĂGUŞ

Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601

e-mail primariadragus@yahoo.com
REFERAT DE SPECIALITATE

Nr. 55 din data de 10.01.2024

 

Referitor: proiect de hotărâre privind aprobarea concesionării prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp, înscris în CF nr. 100195 Drăguș, proprietate privată a comunei Drăguș

 

 

Prin acest proiect de hotărâre se propune concesionarea prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp, înscris în CF nr. 100195 Drăguș, proprietate privată a comunei Drăguș

Având în vedere:

- prevederiler art. 303 alin. 1, alin. 5, art. 308 alin. 1, alin. 4, art. 309 – 330, art. 362 alin. 1, alin. 3 din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare – bunurile proprietate privată a statului sau a unităţilor administrativ teritoriale pot fi date în administrare, concesionate ori închiriate.

- prevederile art. 312 alin. 1 din OUG nr. 57/2019 privind codul administrativ – concedentul are obligaţia de a atribui contractul de concesiune prin aplicarea procedurii licitaţiei. Concesionarea bunurilor aflate în proprietatea privată a comunei Drăguş constituie o sursă de venituri la bugetul local al comunei, precum şi o modalitate prin care acest teren poate fi pus în valore.

Concesionarea terenului sus menţionat este indicată de următoarele motive

Motive de ordin economico-financiar

 Concesionarea terenului constituie o sursa de venituri pentru bugetul local, prin plata unei redevențe stabilită prin licitație publică. De asemenea, viitorul concesionar va genera o sursa de venituri prin plata impozitelor și taxelor locale, precum și a activităţilor ce urmează a se desfăşura pe parcursul derulării concesiunii.

De asemenea se are în vedere exploatarea eficientă a terenului, precum și completarea nivelului de dezvoltare și modernizare al zonei.

Motive de ordin social

Se are în vedere crearea de noi locuri de muncă și folosirea forței de muncă din zonă.

Motive de mediu

Îmbunătățirea factorilor de mediu și a microclimatului din zonă prin amenajarea, întreținerea terenului și a utilităților.

Acest teren a fost evaluat de către evaluator Doblilă Liliana, atestat ANEVAR, evaluare care urmează să fie însuşită prin hotărâre de către consiliul local. Vor fi supuse dezbaterii în vederea adoptării:

 - caietul de sarcini,

 - studiul de oportunitate

 - documentaţia de atribuire aferente  concesionării prin licitație publică a imobilului – teren în suprafață de 2000 mp, înscris în CF nr. 100195 Drăguș, proprietate privată a comunei Drăguș.

Faţă de cele mai sus prezentate propusem consiliului local Drăguş spre dezbatere şi adoptare acest proiect de hotărâre.

 

 

 

 

 

 

Viceprimar

Jurcovan Nicolae