proiecte sedinta 26.09.2024

19 September 2024

 

JUDEŢUL BRAŞOV

COMUNA DRĂGUŞ

Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601

e-mail primariadragus@yahoo.com

 

 

PROIECT DE HOTĂRÂRE

 

privind includerea în domeniul public al comunei Drăguș, ca urmare a recepției, a investiţiei „SISTEM CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUDETUL BRASOV”

 

Consiliul local al comunei Drăguș, judetul Brasov, intrunit in sedinta ordinară de lucru;

Având în vedere:

a) Referatul de aprobare nr. 2430/13.09.2024 al Primarului comunei Drăguș,  privind includerea în domeniul public al comunei Dragus, ca urmare a recepției, a investiţiei „SISTEM CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUDETUL BRASOV;

b) raportul de specialitate nr. 2431/13.09.2024 intocmit de d-na Magdalena Silvia Nistor, consilier superior compartiment financiar contabil și d-na  secretar general al comunei Drăguș Camelia-Maria Rusu;

c) PROCES - VERBAL DE RECEPŢIE la terminarea lucrărilor Nr. 2157 din 08.08.2024

privind execuţia lucrărilor de construcţii aferente investiţiei “SISTEM CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUDETUL BRASOV”,

c) contractul de lucrări nr. 474 din 22.02.2019,  încheiat între, COMUNA DRAGUS, in calitate de Achizitor si ASOCIEREA SC EUROPAN PROD SA & SC ROUTE CONCEPT SRL & SC TERRA SOLUTION SERVICES SRL, in calitate de Contractant.

d) Autorizaţile de construire nr. 85/07.08.2019 și nr. 26/07.03.2024 eliberată de Consiliul Judetean Brasov.

În conformitate cu prevederile art.554 şi art.863 din Codul Civil, art.286 alin.3 şi

art.287 lit.b din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, modificată şi completată;

În temeiul art.129 alin.2 lit.c, coroborat cu alin.6 lit.a, art.139 alin.3 lit.g, art.154 alin.1 şi art.196 alin.1 lit.a din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, modificată şi completată;

HOTĂRĂȘTE:

Art.1.- Se include în domeniul public al comunei Drăguș, ca urmare a recepției, investiţia „SISTEM CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUDETUL BRASOV”.

Art.2. (1) Se aprobă lista componentelor sistemului de apa şi de canalizare al comunei Drăguș, realizate prin investiţia „SISTEM CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUDETUL BRASOV”  ce fac parte din domeniul al comunei, potrivit anexei nr.l care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

(2) Valorile bunurilor menţionate in anexa 1 (Lista), sunt stabilite prin grija,compartimentului de specialitate si vor fi inrcgistrare in contabilitate.

Art.3.- Se modifică inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al comunei Drăguș, prin completare cu bunurile identificate în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.4.-Prezenta hotărâre poate fi contestată în condițiile Legii nr.554/2004 – legea contenciosului administrativ, modificată și completată.

Art.5.- Se încredinţează cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri compartimentul financiar-contabil, agricol din cadrul aparatului de specialitate al Primrului Comunei Drăguș.

Art.6.-Secretarul comunei Drăguș va comunica prezenta hotărîre: Primarului comunei Drăguș, Compartimentelor financiar-contabil, urbanism și agricol din cadrul aparatului de specialitate al Primrului Comunei Drăguș, Instituției Prefectului –Județul Brasov și va aduce la cunoștiinta publică prin afișare.

 

INIȚIATOR,                                                     VIZAT DE LEGALITATE,

PRIMAR,                                           SECRETAR GENERAL AL COM. DRAGUȘ,

CORNEL GREAVU                                        CAMELIA MARIA RUSU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JUDEŢUL BRAŞOV

COMUNA DRĂGUŞ

Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601

e-mail primariadragus@yahoo.com

 

RAPORT DE SPECIALITATE

privind includerea în domeniul public al comunei Drăguș, ca urmare a recepției, a investiţiei „SISTEM CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUDETUL BRASOV”

 

Având în vedere:

- PROCESUL-VERBAL DE RECEPȚIE la terminarea lucrărilor nr. 2157 din 08.08.2024 privind execuţia lucrărilor de construcţii aferente investiţiei “SISTEM CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUDETUL BRASOV”,

- contractul de lucrări nr. 474 din 22.02.2019,  încheiat între, COMUNA DRAGUS, in calitate de Achizitor si ASOCIEREA SC EUROPAN PROD SA & SC ROUTE CONCEPT SRL & SC TERRA SOLUTION SERVICES SRL, in calitate de Contractant

  - HG 972/2002 privind atestarea domeniului public al județului Brasov, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Brasov, completata prin H.G. 294/2010

- HOTĂRÂRE nr. 392 din 14 mai 2020 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public şi privat al comunelor, al oraşelor, al municipiilor şi al judeţelor

 

- Potrivit dispozițiilor următoarelor articole din Codului Civil (Legea nr. 287/2009):

- Articolul 554 ce reglementează” Proprietatea publică

(1) Bunurile statului şi ale unităţilor administrativ-teritoriale care, prin natura lor sau prin declaraţia legii, sunt de uz sau de interes public formează obiectul proprietăţii publice, însă numai dacă au fost legal dobândite de către acestea.

(2) Dacă prin lege nu se prevede altfel, dispoziţiile aplicabile dreptului de proprietate privată se aplică şi dreptului de proprietate publică, însă numai în măsura în care sunt compatibile cu acesta din urmă.”

-  Articolul 858 ce reglementează, ”Definiţia dreptului de proprietate publică- Proprietatea publică este dreptul de proprietate ce aparţine statului sau unei unităţi administrativ-teritoriale asupra bunurilor care, prin natura lor sau prin declaraţia legii, sunt de uz ori de interes public, cu condiţia să fie dobândite prin unul dintre modurile prevăzute de lege.”

 

De asemenea, menționăm că, domeniul public al comunei, este alcătuit din bunurile prevazute la anexa 4,  de la OUG nr. 57/2019, privind Codul Administrativ, precum și alte bunuri de uz sau de interes public local. Conform art. 286,  din  OUG nr. 57/2019, privind Codul Administrativ, introducerea unui nou bun în domeniul public al UAT- trebuie să fie declarat ca bunuri de uz și de interes public local prin HCL, dacă nu sunt declarate prin lege.

Astfel, în comuna Drăguș s-a efectuat următoarea invesiție,, SISTEM CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUDETUL BRASOV”.

Aceste bunuri vor fi supuse inventarierii anuale, după care se va face un nou proiect de hotărâre de actualizare a inventarului bunurilor domeniului public( conform art. 289 din OUG  nr. 57/2019).

Văzând LEGEA nr. 241 din 22 iunie 2006 (*republicată*) privind serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare, care reglementeaază la:

-          Art. 1 alin. (3) ”Serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare face parte din sfera serviciilor comunitare de utilităţi publice, astfel cum acestea sunt definite de Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu completările ulterioare. Serviciul public de alimentare cu apă şi de canalizare cuprinde totalitatea activităţilor reglementate prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), b) şi c) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu completările ulterioare, prin care se asigură satisfacerea nevoilor de utilitate şi interes public general ale colectivităţilor locale. ”

-           articolul  2,  alin. 3 care defineste sistemul de alimentare cu apă și canalizare, drept ” sisteme de alimentare cu apă şi de canalizare, constituie ansambluri tehnologice şi funcţionale integrate care acoperă întregul circuit tehnologic, de la captarea din sursă a apei brute până la evacuarea în emisari a apelor uzate epurate.”

 

”SISTEMUL CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUD. BRASOV” este compus din:

 1. Sistem centralizat de alimentare cu apa in zona turistica din localitatea Dragus, care cuprinde urmatoarele:

- Sursa – punct de bransament – Statie de pompare apa bruta

- Conducta de aductiune

- Statie de tratare, capacitate 20 mc/h

- Rezervor de inmagazinare cu volumul de 300mc

- Statie de pompare cu turatie variabila

- Retele de distributie

- Statie pompare cu convertizor de frecventa

 

2. Sistem centralizat de canalizare in zona turistica din localitatea Dragus, judetul Brasov, care cuprinde urmatoarele:

Lungime conducte PVC SN8 De 250 mm – 15359m;

Camine de vizitare: 348buc;

Subtraversari realizate cu foraj orizontal dirijat si conducta metalica de protectie: 370m;

Subtraversari realizate cu sapatura deschisa – 164m;

Camine de racord: 30 buc;

 

În conformitate cu dispozițiile Codului Civil, a art. 286 din OUG 57/2019 elementele acestor investiții realizate de comuna Drăguș, trebuie introdusă în domeniul public al acesteia.

Tinand cont de art. 287 care prevede ”Exercitarea dreptului de proprietate publică, cu excepţia reprezentării în instanţă a statului român prin Ministerul Finanţelor Publice în legătură cu raporturile juridice privind proprietatea publică, se realizează de către: b) autorităţile deliberative ale administraţiei publice locale, pentru bunurile aparţinând domeniului public al unităţilor administrativ-teritoriale.”

Introducerea în domeniul public la comunei Drăguș a acestei investiții este necesară în

 vederea exploatării acesteia, ducându-se astfel la îndeplinire scopul pentru care a fost  efectuată această investiție.

În consecință, în conformitate cu dispozițiile legale menționate mai sus, proiectul de

hotărâre întrunește condițiile de oportrunitate și legalitate si propun spre aprobare Consiliul

Local al comunei Drăguș, proiectul de hotărâre în forma și conținutul prezentate.

 

Secretar general al comunei Drăguș,

Camelia-Maria Rusu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JUDEŢUL BRAŞOV

COMUNA DRĂGUŞ

Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601

e-mail primariadragus@yahoo.com

 

REFERAT DE APROBARE

PENTRU PROIECTUL DE HOTĂRÂRE

privind includerea în domeniul public al comunei Drăguș, ca urmare a recepției, a investiţiei „SISTEM CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUDETUL BRASOV”

 

Având în vedere că la nivelul Unităţii Administrativ Teritoriale au fost desfăşurate o serie de investiţii prin care s-a intervenit atât tehnic cât şi economic , cât şi modificări de inventar , iar conform prevederilor art. 286, din O.U.G. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile şi completarile ulterioare a, Hotărârii nr. 392/2020 privind aprobarea Normelor tehnice pentru întocmirea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public şi privat al comunelor, al oraşelor, al municipiilor şi al judeţelor art.6 , alin (3) ”Prin actualizarea inventarului bunurilor din domeniul public al unităţii administrativ-teritoriale se înţelege alcătuirea inventarului, după cum urmează:

c) completarea cu bunuri declarate de uz sau de interes public local/judeţean prin hotărâri ale autorităţii deliberative, conform art. 286 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019,” considerăm necesară şi oportună iniţierea dezbaterea, analizarea şi respectiv aprobarea unei hotărâri  privind includerea în domeniul public al comunei Drăguș, ca urmare a recepției, a investiţiei „SISTEM CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUDETUL BRASOV”.

Pentru exploatarea bransamentelor și racordurilor acestor investiții este necesar ca acestea să fie introduse în domeniul public al comunei Drăguș în conformitate cu legislația in vigoare în materie.

Elementele de identificare ale investiției se regăsesc detalite în anexa la proiectul de hotărâre prezentat precum și valoarea de inventar a acesteia.

Ca urmare, pentru motivele invocate mai sus și în conformitate cu dispozițiile OUG 5 7/2019 privind Codul Administrativ, am inițiat prezentul proiect de hotărâre privind aprobarea listei componentelor SISTEMului CENTRALIZAT DE ALIMENTARE CU APA SI CANALIZARE – ZONA TURISTICA, COMUNA DRAGUS, JUDETUL BRASOV”,conform anexei la proiecul de hotarâre

 

Proiectul de hotărâre împreună cu întreaga documentație va fi supus spre dezbatere si aprobare Consiliului Local al Comunei Drăguș.

 

PRIMAR,

 

Cornel GREAVU

 

 

 

JUDEŢUL BRAŞOV

COMUNA DRĂGUŞ

Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601

e-mail primariadragus@yahoo.com

__________________________________________________________________________________

 

 

 

                                                                                                                                   Aprobat,

                                                                                                                Primar GREAVU CORNEL

 

RAPORT DE SPECIALITATE

 NR. ......./.................

La proiectul de hotărâre privind probarea procesului verbal al ședinței ordinare din data de 22.08.2024

 

 

 

Temei legal: OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ

 

ART. 138

    Desfăşurarea şedinţelor consiliului local

   (15)  La începutul fiecărei şedinţe, secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale supune spre aprobare procesul-verbal al şedinţei anterioare. Consilierii locali şi primarul au dreptul ca, în cadrul şedinţei curente a consiliului local, să conteste conţinutul procesului-verbal şi să ceară menţionarea exactă a opiniilor exprimate în şedinţa anterioară.

 

(17)  În termen de 3 zile de la data aprobării procesului-verbal al şedinţei, secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale afişează la sediul primăriei şi publică pe pagina de internet a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale o copie a procesului-verbal al şedinţei.

 

Se propune Consiliului local Drăguș aprobarea  procesul verbal al ședinței ordinare, desfășurată în data de 22.08.2024, în forma în care a fost prezentat, prin hotărâre a Consiliului local.

 

 

Secretar general al comunei Dragus,

Camelia-Maria Rusu

 

 

 

 

 

 

 

JUDEŢUL BRAŞOV

COMUNA DRĂGUŞ

Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601

e-mail primariadragus@yahoo.com

__________________________________________________________________________________

 

 

REFERAT DE APROABRE

NR. .........Din data de .................

 

La proiectul de hotărâre privind probarea procesului verbal al ședinței ordinare din data de 22.08.2024

 

 

 

 

În conformitate cu prevederille OUG nr. 57 din 3 iulie 2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, art. 138:

    Desfăşurarea şedinţelor consiliului local

   (15)  La începutul fiecărei şedinţe, secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale supune spre aprobare procesul-verbal al şedinţei anterioare. Consilierii locali şi primarul au dreptul ca, în cadrul şedinţei curente a consiliului local, să conteste conţinutul procesului-verbal şi să ceară menţionarea exactă a opiniilor exprimate în şedinţa anterioară.

 

(17)  În termen de 3 zile de la data aprobării procesului-verbal al şedinţei, secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale afişează la sediul primăriei şi publică pe pagina de internet a unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale o copie a procesului-verbal al şedinţei.

 

Având în vedere cele mai sus prezentate, se propune Consiliului local Drăguș aprobarea procesul verbal al ședinței ordinare, desfășurată în data de 22.08.2024, în forma în care a fost prezentat, prin hotărâre a Consiliului local.

 

Primar

Cornel Greavu

 

 

 

 

 

 

JUDEŢUL BRAŞOV

 COMUNA DRĂGUŞ

Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601

e-mail primariadragus@yahoo.com

______________________________________________________________________________

Nr.

PROIECT DE HOTĂRÂRE

privind alegerea preşedintelui de şedinţă, pentru şedinţele Consiliului Local

al comunei Dragus pentru  perioada de o luna, respectiv luna septembrie 2024

 

Consiliul Local al comunei Dragus, judetul Brasov,intrunit in sedinta ordinară din data de 26.09.2024;

Avand in vedere:

a) Referatul de aprobare al Primarului comunei Dragus, inregistrat sub nr. 2481/19.09.2024;.

b) Raportul de specialitate al compartimentului de resort,inregistrat sub nr. 2482/19.09.2024;

c) Prevederile Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului local al comunei Dragus, aprobat prin HCL nr. 39/30.09.2019 ;

d) Prevederile Legii nr.24/2000 privind Normele de tehnica legislative pentru elaborarea actelor normative,republicata cu modificarile si completarile ulterioare;

In temeiul prevederilor art. 123 alin.1) și 4) ,art. 134 alin. 3 lit. (b), art.139, alin.1, art. 196 alin. 1) lit. a) si art.197 din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrative,cu modificarile si completarile ulterioare;

HOTARAȘTE:

Articol unic: Domnul  consilier local Trîmbițaș Iulian-Gheorghe, se alege ca preşedinte al şedinţelor Consiliului Local al comunei Dragus pe  perioada de o luna respectiv, luna septembrie 2024.

 Initiator,                                                                                     Contrasemneaza pentru legalitate,

Primar, Cornel Greavu                                                            Secretar general al comunei Dragus

                                                                                           Camelia-Maria Rusu

 

 

JUDEŢUL BRAŞOV

COMUNA DRĂGUŞ

Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601

e-mail primariadragus@yahoo.com

______________________________________________________________________________

NR…2481/19.09.2024………………

 

 

REFERAT DE APROBARE

 

Conform dispozitiilor legale in viguare,dupa declararea ca legal constituit,Consiliul local alege dintre membrii sai,un presedinte de sedinta;

Tinand seama de prevederile art.123,alin.1 din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ cu modificarile si completarile ulterioare,, ... consiliul local alege dintre membrii sai,in termenul stabilit prin regulamentul de organizare si functionare a consiliului local,un presedinte de sedinta,pe o perioada de cel mult 3 luni,care conduce sedintele consiliului si semneaza hotararile adoptate de acesta.Presedintele de sedinta se alege prin vot deschis cu majoritate simpla’’.

Supun spre aprobare Consiliului local Dragus ,prezentul proiect de hotarare privind alegerea presedintelui de sedinta al Consiliului Dragus, pe perioada de 1 luna, respectiv luna septembrie 2024.

 

 

PRIMAR,

CORNEL GREAVU

 

 

 

 

 

 

JUDEŢUL BRAŞOV

COMUNA DRĂGUŞ

Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601

e-mail primariadragus@yahoo.com

_________________________________________________________________________

 

NR. …2482/19.09.2024………………..

                                                                                                                     Aprobat,

                                                                                                                Primar GREAVU CORNEL

 

 

 

RAPORT SPECIALITATE

 

 

In conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului local Dragus ,aprobat prin HCL nr.39 din 30.09.2019.

Presedintele de sedinta se alege prin vot deschis cu majoritate simpla,asa cum prevede Codul administrativ la art.5,lit.ee.

            Avand in vedere cele aratate, propun Consiliului local al comunei Dragus, proiectul de hotarare privind alegerea presedintelui de sedinta pentru o perioada de 1 luna, respectiv luna septembrie 2024.

 

 

SECRETAR GENERAL AL COMUNEI DRAGUS

Camelia-Maria Rusu