A N U N Ţ privind organizarea concursului de recrutare pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(3) și art. VII alin. (7) OUG 121/2023
JUDEŢUL BRAŞOV
COMUNA DRĂGUŞ
Str. Principală, nr. 42, tel. 0268249618, fax. 0268249601
e-mail primariadragus@yahoo.com
____________________________________________________________________________
Nr. 2392/10.09.2024
A N U N Ţ
privind organizarea concursului de recrutare
pentru ocuparea unei funcţii publice de execuţie vacante
în baza art. VII din OUG nr. 115/2023 – alin.(3) și art. VII alin. (7)/XI din OUG 121/2023 pentru modificarea și completarea Codului administrativ
COMUNA DRĂGUȘ cu sediul în Drăguș Str. Principală nr. 42, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a unei funcţii publice de execuție vacante, cu durată normală a timpului de muncă de 8 ore/zi, respectiv 40 ore/săptămână, astfel:
Consilier, clasa I, grad profesional Principal - din cadrul Comunei Drăguș – Compartimentul Agricol
CONDIŢIILE DE PARTICIPARE LA CONCURS SUNT URMATOARELE:
- studii de specialitate - studii universitare de licenţa absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvită cu diplomă de licenţă sau echivalentă, Ştiinţe inginereşti (Domeniul fundamental), Ingineria resurselor vegetale și animale (Ramura de ştiinţă)
- minimum 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice de execuție;
Desfăşurărea probei scrise: 17.10.2024 ora 12.00, la sediul din str. Principala nr.42, Drăguș, jud. BrasovDrăguș, jud. Brasov;
Perioada de depunere a dosarelor de concurs este 10.09.2024 - 30.09.2024 și data afișării anunțului 10.09.2024;
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs: COMUNA DRĂGUȘ Str. Principală nr. 42, telefon: 0268/249618, e-mail: primariadragus@yahoo.com, Camelia-Maria Rusu – Secretar General al Comunei Dragus;
Link concurs afisat : https://www.anfp.gov.ro/cariera-in-functia-publica/concursuri/concursuri-afisate-astazi/concursuri-art-vii/concursuri-oug-lista/concursoug_234596/
DOSARUL DE CONCURS CONŢINE, ÎN MOD OBLIGATORIU:
1. formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
2. copia cărţii de identitate;
3. copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
4. curriculum vitae, modelul comun european;
copia actului de identitate;
copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
copia carnetului de muncă şi după caz, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
cazierul judiciar;
declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere sau, adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
NOTĂ: Copiile actelor mai sus menţionate se prezintă însoţite de documentele originale care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretariatul comisiei de concurs sau în copii legalizate.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
CONDIȚII DE OCUPARE A UNEI FUNCȚII PUBLICE POTRIVIT ART.465 DIN CODUL ADMINISTRATIV
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi; d
) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică.
Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice –( conform anuntului de concurs);
g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
g 1 ) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător; (nu se aplică funcţiilor publice vacante şi temporar vacante care se ocupă prin concurs organizat în condiţiile prevăzute la art. VII şi art. XV din OUG nr. 121/2023)
g 2 ) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii; j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2). (2) Condiţia de ocupare a funcţiei publice prevăzută la alin. (1) lit. g2 ) se îndeplineşte în termenele şi condiţiile prevăzute de legislaţia specifică. (3) Pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere, candidaţii trebuie să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, 2 / 2 Operator de date cu caracter personal în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023.
BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA ESTE URMATOAREA:
-pentru postul vacant de Consilier, clasa I, grad profesional Principal - din cadrul Comunei Drăguș- Compartiment agricol:
1. Constituția României, republicată, cu tematica Constituția României, republicată
2. Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Ordonanța Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare
5. LEGE nr. 18 din 19 februarie 1991 (**republicată**)- fondului funciar- integral
6. ORDONANŢĂ nr. 28 din 27 august 2008 - privind registrul agricol- integral
ATRIBUŢIILE SI RESPONSABILITATILE POSTULUI:
- întocmeşte registrele agricole în care înscrie date cu privire la gospodăriile populaţiei; capul gospodăriei şi membrii acesteia, terenurile pe care le deţine sau le utilizează pe categorii de folosinţă, efectivele de animale pe specii şi categorii, clădirile de locuit şi celelalte construcţii gosodăreşti, mijloacele de transport cu tracţiune animală şi mecanică, utilaje agricole ;
- face modificări în registrul agricol privind ;
a) starea civilă a persoanelor înscrise în registrul agricol;
b) schimbarea categoriei de folosinţă a terenurilor, schimbarea titularului de teren;
c) mişcarea efectivelor de animale intervenite în cursul anului;
- completează, ţine la zi, registrele agricole, atât pe suport de hârtie cât şi format electronic;
- eliberează atestatele de producător;
- sprijină activitatea producătorilor din localitate prin eliberarea documentaţiei specifice;
- eliberează adeverinţe de rol;
- completează, ţine la zi şi centralizează semestrial datele din registrul agricol ;
- eliberează adeverinţe cu datele din registrul agricol;
- înregistrează şi modifică în evidenţa electronică a datelor privind registrul agricol;
- întocmeste documentatiile necesare pentru acordarea sprijinului producatorilor agricoli în conditiile actelor normative in vigoare ;
- tine evidenta stricta a contractelor de arendare, in baza legii arendei si efectueaza toate operatiunile necesare la proprietarii de terenuri;
- întocmeşte dări de seamă statistice lunare, trimestriale şi anuale privind datele din registrul agricol;
- înregistrează şi modifică în evidenţa electronică a datelor privind registrul agricol;
- face referate pe cererile care privesc datele din registrul agricol;
- coase şi predă la arhivă pe bază de inventar documentele privind registrul agricol;
- îndeplineşte şi alte sarcini stabilite de şeful de serviciu sau de conducerea instituţiei ;
- îndeplineşte cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod conştiincios îndatoririle de serviciu şi se abţină de la orice faptă care ar putea să aducă prejudicii autorităţilor sau instituţiilor publice în care îşi desfăşoară activitatea;
- în exercitarea atribuţiilor ce-i revin se abţine de la exprimarea sau manifestarea convingerilor politice;
- răspunde potrivit legii de îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi a atribuţiilor ce-i sunt delegate;
- păstreză secretul de stat şi secretul de serviciu, în condiţiile legii;
- păstrează confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei ;
- la numirea şi eliberarea din funcţie este obligată să prezinte în condiţiile legii, declaraţia de avere .
- înregistrează în registrul de intrări - ieşiri solicitările cetăţenilor, solicitările altor instituţii;
- lucrările de corespondenţă primită şi emisă de unitate, lecturarea corespondeţei primite, prezentarea la conducător, înregistrarea, repartizarea şi urmărirea rezolvării corespondenţei primite, întocmirea unor răspunsuri pe baza documentării prealabile, dactilografierea lor, prezentarea la semnat a corespondeţei cu materialul de bază, pregătirea corespondenţei pentru expediere, predarea la expedierea direct (poştă, fax, e-mail);
- este interzis să solicite sau să accepte, direct sau indirect, pentru el sau pentru alţii, în considerarea funcţiei daruri sau alte avantaje.
- solutionarea cererilor si redactarea raspunsurilor la cererile adresate compartimentului agricol;
- evidentele persoanelor fizice si juridice care au terenuri in arenda;
- intocmeste si elibereaza adeverinte de proprietate cu situatia existenta in registru agricol;
- intocmeste si elibereaza atestate de producator si carnete de comercializare;
- intocmirea formularelor statistice R.AGR, AGR 2A, AGR 2B privind anumite situatii din registru agricol si care sunt inaintate Directiei Agricole si Directiei Judetene de Statistica.
- verificari in teren a veridicitatii datelor declarate in registru agricol;
- centralizeaza toate datele inscrise in registru agricol.
- corespondenta cu alte institutii: OCPI, ANCPI, Institutia Prefectului, Directia Agricola etc, din proprie initiativa sau la solicitarea acestora.
Are obligatia de a semnala superiorului ierarhic orice neregularitate ce apare in legatura cu procedurile de lucru stabilite la nivelul unitatii precum si orice riscuri neprevazute ce ar putea afecta rezultatele activitatii sale de zi cu zi.
Răspunde de respectare prevederilor Regulamentului de ordine interioara precum si a Codului de conduita si a Codului Etic;
Răspunde de respectarea Măsurilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi în domeniul situaţiilor de urgenţă.